Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Public relations : beleid, organisatie en uitvoering.
Authors: --- ---
ISBN: 9014054351 Year: 1997 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties overleven als zij producten en diensten leveren waaraan behoefte bestaat en die aanbieden in een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar vanuit de samenleving worden tegenwoordig op meer zaken gelet. Hoe zit het met de service en dienstverlening? Hoe gaan - met name - ondernemingen om met het milieu? Op welke manier biedt de organisatie inzicht in het financiële reilen en zeilen? Over al die aspecten ontstaan indrukken en gevoelens die mede het oordeel over organisaties bepalen. Daarom is de mate waarin een organisatie evenwicht weet te scheppen te behouden tussen de interne wereld van de eigen organisatie én de maatschappelijke omgeving ook cruciaal voor het overlevingsvermogen. Dat evenwicht wordt bepaald door weloverwogen organisatiegedrag en systematische communicatie. Gedrag en communicatie resulteren in onderlinge samenhang in het public relations-beleid van organisaties.

Keywords

Public relations. --- Advertising. Public relations --- marketingbeleid --- bedrijfscommunicatie --- PR (public relations) --- reclame --- Public relations --- 659 --- 659.4 --- #SBIB:309H252 --- PR --- 091 --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Externe communicatie (incl. public relations) --- public relations --- 658.81 --- #ECO:03.14:industrie en onderneming marketing --- Relations publiques Public relations --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication Communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Information (gestion) Informatie (management) --- Image (relations publiques) Beeld (public relations) --- Marketing Marketing --- #KVHA:Public relations; Nederlands --- #KVHB:Public Relations --- AA / International- internationaal --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- 658.81 Sales organization --- Sales organization --- Reclame - Public relations --- Overheidsvoorlichting --- Massacommunicatie --- Crisis public relations --- Crisismanagement --- Financiële public relations --- Corporate advertising --- Jaarverslagen --- Sponsoring (alle aspecten) --- Onderzoek --- Public relationsonderzoek --- Jaarverslag --- Sponsoring --- Grafische sector --- Ontwikkeling --- Leerlijn


Book
Klachtenmanagement en de rol van communicatie
Author:
ISBN: 9013022243 9014095430 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De ene organisatie beschikt over een logo, de andere heeft enkele informele regels m.b.t. het toepassen van een huisstijl, de volgende heeft niets. Of een bedrijf nu een restyling, verdieping of een compleet nieuwe huisstijl wenst, een goede voorbereiding is altijd noodzakelijk. Zelfs als u ervoor kiest om het hele traject aan een derde uit te besteden, dient uw organisatie toch de nodige input te leveren. De voornaamste kostenpost in een huisstijlproject wordt door onderzoek gevormd. Om een nieuw huisttijl te ontwerpen, moet de ontwerper de cultuur en de doelstellingen van de organisatie kennen en aanvoelen. Hoe functioneert de organisatie en wat zijn de wensen van de uiteindelijke gebruikers? Hoe ontstaat er eenheid in de huisstijldragers? In hoeverre is er een categorisering van de huisstijldragers gewenst? Hoe moet deze dan in elkaar zitten? Aan welke eisen dienen de middelen te voldoen? Wat is praktisch toepasbaar? In dit boekje gebruiken de auteurs verschillende voorbeelden en cases van uiteenlopende organisaties : Randstad, Total Fina Elf, Benelux-Merkenbureau, Weleda, Fortis, de Rabobank en BP.

Keywords

Bedrijfsimago. --- Huisstijl. --- Communicatie. --- Management --- Klantenservice. --- bedrijfsimago --- Advertising. Public relations --- logo's --- Organization theory --- organisatie --- huisstijl --- organisatieonderzoek --- klantentevredenheid --- Firms and enterprises --- communicatiemanagement --- klachtenbehandeling --- Mass communications --- Bedrijfsimago --- #A0302A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Huisstijl; Nederlands --- 659.126 --- reclame --- PR --- 369.4 --- communicatie in organisaties --- 659.126 Trade marks. Logos. House colours etc. --- Trade marks. Logos. House colours etc. --- public relations --- 65.012 --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- #KVHA:Zakelijke communicatie; klachtenmanagement --- 659.3 --- 658.818 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:35H511 --- Plaintes Klachten --- Client Klant --- klachtenregeling --- verkoopkunde --- 369.3 --- 499.7 --- klachten --- communicatie --- 658.818 Service to customer. After-sales service --- Service to customer. After-sales service --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- verkoopkunde, vertegenwoordigers --- 007 --- Huisstijl --- Profiel en imago --- Grafische vormgeving --- Externe communicatie --- Communicatie --- Klachtenbehandeling --- Praktijk --- Imagomanagement --- Public relations --- Public relationspraktijk --- Monograph --- Profiel --- Imago

Listing 1 - 2 of 2
Sort by